Hoe creëer je een winstgevende coachingspraktijk?
(7 lagen om aan het fundament van jouw business te bouwen)
Wil je een impact maken op het leven van jezelf en anderen? Wil je ‘werk’ doen waar je energie van krijgt en heerlijk vindt om te doen? Wil je veel geld verdienen en volledige vrijheid hebben in je leven? Coachen is een vaardigheid die je ongelooflijk veel gaat brengen. Tenminste, als je weet hoe én als je weet hoe je er (veel) geld mee verdient.
Er zijn talloze coaches, maar slechts 5% weet er een hoog tot zeer hoog inkomen uit te halen. In dit artikel ga je 7 geheimen leren om snel en gemakkelijk een succesvolle en winstgevende carrière als coach te krijgen.
Inhoudsopgave
- Bepaal je nichemarkt
- Onderscheid jezelf met een niche
- Hoe vind je jouw niche?
- Methode 1: Waar ligt jouw passie?
- Methode 2: Waar heb je affiniteit mee?
- Methode 3: Volg het geld
- Bepaal welke problemen jouw doelgroep willen oplossen
- Aantrekkelijk verwoorden van het probleem en de oplossing
- Bouw aan je e-maillijst
- Maak direct omzet met slechts 1 e-mail
- Creëer een leadmagneet
- Maak een landingspagina
- Promoot je landingspagina
- Bied geen sessies aan, maar pakketten
- Wat is een voorbeeld van een coachgesprek?
- Cliënten zitten overal
- een structuur voor een alledaags gesprek
- Bespreek hun grootste obstakel - zichzelf
- Bespreek de consequentie van het nietsdoen
- Bespreek wat ze echt willen
- Leer spreken in het openbaar
- Maak contact met grote groepen
- Positioneer jezelf als expert
- Breng je inkomen omhoog
- Geen geboren spreker? Geen zorgen!
- Wees authentiek
- Focus niet op jou, maar op jouw publiek
- Stel vragen
- Creëer de succesvolle coachmindset
- Wat kun je NU doen?
- Gooi je perfectionisme overboord
- de mantra van iedere succesvolle coach
- Bonus: geef een waardevolle sessie
LAAG #1: BEPAAL JE NICHEMARKT
Het vak van coach neemt ieder jaar toe in populariteit.Er wordt al wel eens gezegd dat straks de ene helft van Nederland de andere helft coacht. Jezelf onderscheiden en daarin slim te werk gaan is nodig – meer dan ooit. Dé manier om dit te doen is het kiezen van de juiste nichemarkt. Met andere woorden: het kiezen van een specifieke groep mensen op wie jij je gaat richten. Voorbeelden van nichemarkten zijn:
- Vrouwen van 35+ die een liefdespartner zoeken
- Mensen met 10-30 kilo overgewicht
- Ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien
- Ouders van kinderen met ADHD die meer grip willen hebben op hun kind
- Junior-managers die beter willen worden in timemanagement
- Millennials die hun passie willen vinden
Stel: je hebt 30 kilo overgewicht en je zoekt een coach om je te begeleiden naar een strak en gezond lichaam. Je hebt keuze uit 2 coaches:
- Een life coach, die allerlei cliënten heeft: mensen die willen stoppen met roken, loopbaan uitdagingen, managers die beter leiding willen geven. Of:
- Een gespecialiseerde coach die zich 100% exclusief richt op mensen die, net als jij, willen afvallen. Een expert in het vakgebied.
Voor wie zul je kiezen? Waarschijnlijk de laatste coach. Natuurlijk. Liever een expert die al tientallen cliënten zoals jij heeft begeleid, precies weet wat hij of zij doet en de problemen kent waar jij tegenaan loopt.
Onderscheid jezelf met een niche
Niet alleen voor de cliënt is het waardevoller om een specialist te kiezen in plaats van een generalist. Je maakt het voor jezelf ook een stuk gemakkelijker. Want jezelf als algemene “life coach” onderscheiden van al die andere life coaches, is bijna een onmogelijke taak. Je komt dan snel terecht bij het verlagen van je prijs, waardoor je uiteindelijk niets meer overhoudt. Door het kiezen van een niche onderscheid je jezelf van al die andere coaches in 1 keer. Direct.